Pazartesi, Kasım 13, 2006

KÖFTE




Bu köfte Nevşehir'de yapılıyor. Benim babam Nevşehirli ve babaannemin yemeklerinden en çok hatırladığım ve hepimizin en çok sevdiği bu köftelerdir.

Malzemeler

- 1 kg yağsız kıyma
- 2 baş soğan
- 1 yumurta
- 2,5 su bardağı un
- 1 yemek kaşığı tuz
- 2 tatlı kaşığı pul biber
- 1 paket kabartma tozu
- kızartmak için sıvıyağ

Diğer köftelerde olduğu gibi önce soğanlar rendelenir, diğer malzemeler eklenir ve iyice yoğurulur. Bu köftenin özelliği çok yoğurulması. Yoğurma işlemi bitince tezgaha yine bolca un serpilir, harçtan ceviz büyüklüğünde alınarak parmak kalınlığında ve şeklinde yuvarlanır(dışı unlu oluyor). Kızartma tenceresine bol miktarda ayçiçekyağı konulur, orta hararetli ateşte kızartılır. Yanında salata ile servis yapılır.

5 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hesna, ilk kez gördüğüm bir köfte bu. Unun bir kısmı içinemi konuluyor yoksa köfte yapılırken unlanıp mı kızartılıyor. Afiyet olsun pek güzel gözüküyorlar.Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Nazlıca merhaba
Öncelikle bloğuma hoşgeldin.
Unun tamamı(2,5 su bardağı)içine konuyor ayrıca da tezgaha un elenip yuvarlama aşamasında kullanılıyor.

Adsız dedi ki...

Merhabalar Hesna.
Köflerin çok lezzetli görünüyor. Sabahleyin ben de köftemi hazırlayıp geldim işime. Benimki biraz farklı ama en azından şekil olarak böyle yapabilirim. Ellerine sağlık.

akçahan dedi ki...

Günaydın, işe gitmeden şöyle bir dolaşayım dedim.Köfteler,
çok harika gözüküyor. Bu arada çocukluğumda bir kere yediğim ve nasıl yapıldığını zaman zaman düşündüğüm tarifi bulmuş oldum, teşekkürler.

Ferhanca dedi ki...

merhabalar, ben bu köfte tarifini Ürgüp köftesi dıye duymuştum..ama bir kg kıymaya 6 yumurta kırılıyormuş... sevgiler..FERHAN