Pazartesi, Kasım 06, 2006

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Malzemeler

- 1 paket margarin
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1,5 su bardağı şeker
- 4 yumurta
- aldığı kadar un
- 2 paket vanilya
- 2 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı kadar damla çikolata

Damla çikolata dışında tüm malzemeler karıştırılır. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. En son aşamada damla çikolata eklenerek hamura karışması sağlanacak kadar az yoğurulur. Hamur merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında açılır. Pasta kalıbıyla şekil verilir. 175 derecede hafif pembeleşinceye kadar yaklaşık 25 dakika pişirilir.
Bu ölçülerle oldukça çok kurabiye elde ediliyor. Yarım ölçüyle yapılması tavsiye edilir.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Hesnacığım, kurabiyeler çok lezzetli olmuş, ayrıca kıyır kıyır bir kurabiye. Nefis nefis.... Ellerin dert görmesin. Yaptıklarını tatmak çok güzel, hızımızı alamayıp çok kaçırıyoruz. Tombul arkadaşların olacak haberin olsun...

Teşekkürler...

akçahan dedi ki...

Elinize sağlık. Sayfanızı tandığıma memnun oldum. İç açıcı bir sayfa olması yanında, yaşlarımızın ve mesleklerimizin yakınlığı da memnuniyeti artıcı unsurlar oldu benim için. Sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

kurabiyelerin bir harika idi. yıllar önce hatırlıyorum da pasta tariflerinde hamurun ayarını nasıl yapabiliyorsun demiştin, şimdi ise beni çoooooooooooooooooooook fazlasıyla geçtin seninle ne kadar övünsek azdır. nermin

Adsız dedi ki...

Merhaba Hesnacim bloguna bir arkadastan girdim,güzel bir gezinti yaptim,tariflerinde güzel.

Adsız dedi ki...

ben üsteki yorumu yazdim ama ismimi yazmayi unutmusum,www.blogcu.com/baharcicegi/

Damak Tadı dedi ki...

aaaa bunlar super olmuşlar,özellikle yeni yılda yapıp masaları süslemeli..Ellerine sağlık,afiyetler olsun..Mutlu bir hafat diliyorum..Sevgilerimle