Cuma, Şubat 23, 2007

MANTI


Sağlıklı olsun diye genelde sebze ağırlıklı beslenmeye çalışıyoruz. Arada bir kendimizi ödüllendiriyoruz. Mantıyı daha önce eşimle yapıp buzluğa koymuştuk. Eşimin annesi hamur işlerinde oldukça marifetli biri. Eşimde mantı yapımında yardım edermiş. Şimdide arasıra bana yardım ediyor.
Mantı yapımını bilmeyen yoktur sanırım. Tam ölçmediğim göz kararı yaptığım için ölçü veremeyeceğim.
Un, ılık su, tuz ile hafif sert bir hamur yapılır. Bir beze alınır ve un serpilerek ince olarak açılır. Küçük kareler kesilir.
İçine; bir kuru soğan rendelenir, bir tutam maydanoz çok ince kıyılır, biraz tuz ve karabiber eklenir, yağsız kıyma ile iyice yoğurulur.
Açılan hamurun ortasına, kıymadan çok minik parçalar alınarak konulur ve kapatılır. Tüm hamur için aynı işlem yapılır. Hafif un serpilmiş tepsiye dizilir. Ben bu haliyle buzluğa koyuyorum iyice donunca poşetlere alıyorum.
Pişirmek için büyükçe bir tencereye bol su konularak kaynatılır. Kaynayan suyun içerisine mantılar atılır bir süre daha kaynatılır, yumuşayınca suyu süzülür. Üzerine yoğurt, eritilmiş tereyağ ve salça dökülür. Sumak, nane ve pul biberle tatlandırılır.
Mantıyı bazende Çorum usulü pişiriyoruz. Boş olarak kapatıyoruz. Hafif yağlanmış teflon tepsiye dizip ocakta hafif kızartıyoruz. Pişirme sırasında az su kaynatıp, içine kavrulmuş kıyma, salça ve mantıyı koyuyoruz. Sulu bir şekilde tabaklara alıp, yine üzerine yoğurt ve tereyağ döküyoruz.

6 yorum:

*Ra dedi ki...

Merhabalar Hesnacığım,
dün o kadar yazdım ve gönderememişim. Simdi tekrar deniyorum.
Ben de son mantımı yedikten sonra evde bir şey kalmamış gibi hissediyorum.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

süper yawwwwww harika cnm çekti ama çok kalari var ya offfffff
gizem

Adsız dedi ki...

süper yawwwwww harika cnm çekti ama çok kalari var ya offfffff
gizem

Hesna dedi ki...

Rabiacığım mantı bizde de çok sevilen ama seyrek yenilen bir yemek.Bende buzdolabında yedekte bulundurmayı seviyorum.

Gizemciğim biliyorum rejimdesin ama annen azıcık yapsa sende yesen arada bir birşey olmaz bence.Canım öpüyorum seni.Senin için makarna tarifi vereceğim aklımda.

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

o değil aynı hazır gibi maşaallah ne güzel yapmışsınız