Salı, Şubat 27, 2007

FELLAH KÖFTESİ (AYHAN'IN KÖFTESİ)



Eşim, işyerinden arkadaşı Ayhan'ın çok becerikli olduğundan bahseder hep. Hatta benim yapıp siteye koymam için kek tarifi bile almış. Geçenlerde Sevgili Ayhan fellah köftesi yapmış, eşimde hafta sonu bizler için yaptı, gerçektende çok güzeldi. Tarif için Ayhan'a çok teşekkürler ediyorum buradan.
Malzemeler
-3 su bardağı ince köftelik bulgur
-yaklaşık 250 gr yağsız kıyma
-1 iri kuru soğan rendesi
-4 domates rendesi
-1 yemek kaşığı biber salçası
-tuz
-1 tatlı kaşığı kimyon
-1 tatlı kaşığı pul biber
-2 tane taze yeşil soğan
-1 tutam maydanoz
-1 tutam dereotu
Üzerine
-yeterince yoğurt
-1 diş sarımsak
-tereyağ(pul biber ve nane eklenmiş)
Yeşil soğan, maydanoz ve dereotu dışındaki tüm malzemeler çiğ köfte gibi iyice yoğurulur. Malzemeler özleşip köfte yapacak kıvamda tuttuğunda içine ince doğranmış soğan, maydanoz ve dereotu konularak tekrar yoğurulur. Çok katı olursa 1 domates rendesi daha konulabilir. Ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır hafif yassılaştırılır. Yayvan bir teflon tavaya 1 parmak kadar zeytinyağ konulur. Yağ kızınca köfteler konularak her iki yönü kızartılır. Daha sonra üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür, en son olarak eritilmiş tereyağ dökülerek servis yapılır.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

canım köftenin görünmü cok güzel eminim tadıda güzeldir,nede olsa sen yapıyorsun.yeni tatlar bekliyoruz.ama bu benim fellah köftemden farklı))9aysecik

*Ra dedi ki...

Hesnecığım, dün muhammarayı gördüm ama yorum bırakamamıştım işlerden dolayı. Tekrar geldim ki köfte eklemişsin. Ayy ne güzel olmuş öyle. kesin karar verdim ben de yapmalıyım.
Ellerinize sağlık.
sevgiler...

Hesna dedi ki...

Ayşeciğim senin fellah köftende çok güzel sen et koymuyordun yanlış hatırlamıyorsam. bizim yaptığımız daha içli köfte tadında oluyor. Birde böyle denemeni tavsiye ederim. Yorumun için teşekkürler canım. Öpüyorum seni.

Rabiacığım fellah köfte tarifide bahsettiğim Ayhan arkadaşımıza ait o da Antepli. Gerçektende lezzeti yakalamışsınız. Teşekkürler canım.

Sevgilerimle
Hesna

Adsız dedi ki...

Hesnacığım köfteler nefis görünüyor, üzerine yoğurt fikride ilgiç geldi. Bende mutlaka denemek istiyorum. Değişik lezzetler sunduğun için çok teşekkürler canım.
Asiye

Adsız dedi ki...

merhaba,
ebrulitatlardan size geldim.
Eşinizin ve Ayhan beyin ellerine sağlık.
Diğer tariflerinizde çok hoş, yöresel bir hava esiyor sayfanızda.:))
MUHAMMARA pek güzel olmuş.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerle

iremmm dedi ki...

merhaba mordeniz..
ben senin blogunu gezinirken buldum..ama benim senden istedigim bisi var,bende blogumun templatesini background unu degıstırmmek
ıstıyorum ama htmt codunu nereye yazıcam bulamıyorum.
cok garıp seyler cıkıo yapamadım :( saat koymak ıstedım o da olmadı sinir oldum..
lutfen bana yardımcı olurmusunuz,tesekkurler şimdiden :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Hesna, Fellah koftesini sitende gorur gormez denedim ve cok guzel oldu. Ellerine saglik. Koftenin tadi ayni dediginiz gibi icli kofteye benziyor. Ben yagda kizartma yerine kofteleri 200C firinda pisirdim. Boylece daha hafif oldu. Bu tarif yildizli defterimde yerini aldi :)
Boyle guzel tadlari bizimle paylastigin icin tekrar tesekkurler.
Sevgiler, Mihri.

Sıcak Mutfaklar dedi ki...

HESNACIM ÇOK SEVERİM BEN BU KÖFTEYİ AMA HEP ÜŞENİRİM YAPMAYA AMA RESMİNİ GÖRÜNCE BURNUMDA TÜTTÜ VALLA.ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.İKİMİZİN TARİFİ ARASINDA UFAK TEFEK FARKLAR VAR.BİR DE SENİN YAPTIĞIN GİBİ DENEYECEĞİM.SONUCUNU BİLDİRİRİM..

hanimiş dedi ki...

Ayhan bir bayan mı yoksa bey mi? Ben erkek olduğunu düşünerek okudum. Öyleyse vallahi helal olsun ne güzel bir tarif..