Salı, Ekim 31, 2006

GÜNEŞ VE ŞİİR
















Kendimi tanıtırken şiire tutkunluğumdan bahsettim ama şimdiye kadar beğendiklerimden herhangi birini yazma fırsatım olmadı. Resimdeki kızım Güneş’in her gece yatmadan önce kitap okuma alışkanlığı var ve benim gibi şiiri çok seviyor. Bilgisayarda resimli ve şiirli sunular hazırlıyor kendi klasörüne beğendiği şiirleri ekliyor. Sevdiği şiirleri defalarca okuduğundan hafızasında yer ediyor. Bazen otururken bir şiir okuyuveriyor buda çok hoşumuza gidiyor tabi. Ben de bazı şairleri hiç bıkıp usanmadan okurum ve kitabı elime aldığımda önce çok sevdiğim ve bildiğim şiirleri okurum tekrar tekrar. İşte bu şairlerden biri A. Kadir. A.Kadir 1917-1985 yılları arasında yaşamış. Toplumsal sorunlar, yenik hayatlar ve sevdalar oluşturmuş şiirlerinin konusunu. Mutlu Olmak Varken kitabından sevginin bu kadar güzel ve yalın anlatıldığı benim ve Güneş’in en çok sevdiğimiz şiirlerinden biri...

Dağ Başında / A. Kadir
Beni bir dağ başında böyle yapayalnız kodular,
rüzgarlara, kuşlara, bulutlara yakın,
senin etinden, tırnağından ayrı,
senin kokundan uzak.

Benim güzelim,benim ceylan bakışlım,
benim kafamın ateşi,yüreğimdeki.
Mümkün mü şu anda rüzgar olmak, kuş olmak,
şu anda üç dört portakal almak, getirmek sana,
sana tuzlu badem,kabak çekirdeği.
Şu anda hiçbir şey mümkün değil.
Şu anda her şeyden ayrı, herşeyden uzağım ben.
Şu anda sadece yalnızlık ve kahır.

Hayır, güzelim,hayır, ceylan bakışlım,
hayır, kafamın ateşi, hayır,hayır, yüreğimdeki.
Şu anda mümkün ve güzel olan tek bir şey vardır:
Yanarak sevmek seni.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu ne güzel şiir böyle... Aldın götürdün beni buralardan...
Ceylan bakışlı Güneş'ciğimle çok şık olmuş. Gönlüne sağlık. Sevgilerimle çok öpüyorum.

Asiş

munevver dedi ki...

Sevgili Hesna,ne güzel bir kızın var.Allah bağışlasın,güzel günler görsün inşallah..
Şiiri okurken 'aynı şiirdeki gibi ceylan bakışlı kızı var'dedim.Yoruma döndüğümde Asişin de aynı şeyi yazdığını gördüm.Demek ki aynı hissi uyandırmış.
Benden de sevgiler....
nanelimon.

Selma Alkan dedi ki...

Sevgili Hesna ablacim kizin ne seker cikmis resimde masallah..annesi gibi siirleri sevmesi ne kadar guzel senin icin ayri bir mutluluktur buna eminim...Dag basinda; guzel bir siir ozellikle son sozu 'yanarak sevmek seni' cok guzel..iyi haftalar