Pazartesi, Ekim 30, 2006

PEYNİRLİ POĞAÇA



PEYNİRLİ POĞAÇA

Malzemeler

- 3 yumurta (1'inin sarısı üzeri için)
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 su bardağından 1 parmak az zeytinyağ
- tuz
- 2 paket kabartma tozu
- 4 su bardağı un
- çörek otu

İçine

- peynir
- maydanoz

Tüm malzemeler yoğrularak ele yapışmayan hamur yapılır. Yumurta büyüklüğünde parçalar alınarak içine peynir ve maydanoz karışımından konulur. Üzerine yumurta sarısı sürülür çörekotu serpiştirilir. Yağlanmış fırın tepsisine konularak 175 derecede pişirilir.


Pazartesi günü kızlarım Güneş ve Deniz'in beslenme listesinde hamur işi var ve genelde tercih ettikleri bu peynirli poğaçalar. Bir gün önceden akşam yapıyorum pişip soğuduktan sonra kapaklı bir borcama koyuyorum birkaç gün sonra bile tazeliğini koruyor.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Hesnacığım ne güzel poğaça bunlar böyele pufidik pufidik. Çok çekeici görünüyorlar. Eminim lezzetide görüntüsü kadar güzeldir. Üstelik zeytinyağlı... Hem sağlıklı hem güzeller.
Ellerine sağlık.

Asiş

Adsız dedi ki...

hesnacım,bloğun çok güzel olmuş.hayırlı uğurlu olsun.bende hemen seni linklerime ekliyorum.
sevgi ve selamlarımla
nunubella
www.nunubella.com

Hesna dedi ki...

Nunubella merhaba
Bloğumu beğendiğine çok sevindim. İyi dileklerin ve beni linklerine eklediğin için çok teşekkür ediyorum. Görüşmek üzere...

Adsız dedi ki...

canım görünüm harika eminim tadıda güzeldir.işallah bir gün hep beraber yeriz.siten hayırlı olsun.
ayşecik

Adsız dedi ki...

Bu poğçalar nefis görünüyor.Ama benim minik kızım hamur işi yemiyor, eminim büyüyünce fikri değişicek:))O zamanda bu tarifle yapılan poğçaları severek yiyecek.Ellerinize sağlık.
Şuliş :)

Adsız dedi ki...

Canım merhaba asişin dediği gibi poğçaların pofidik pofidik bu kelimeye bayıldım poğçaların görünümüne de ellerine sağlık inşallah yemekte kısmet olur.Acaba göründüğü gibi yemeside mi pofidik pofidik :)))))
Nurciş

Adsız dedi ki...

merhaba hesna siten hayırlı uğurlu olsun poğaçan nefis görünüyor ellerine sağlık bundan sonrada tariflerini sabırsızlıkla bekliyoruz