Perşembe, Aralık 21, 2006

PAZI KAVURMASI VE DOMATES SOSLU BİBER


Bizim ufaklık Deniz sulu yemekten pek hoşlanmıyor daha çok kahvaltı, köfte patates, pilav, makarna gibi şeyleri seviyor.Güneş ise tam tersi sulu sebze yemekleri, çorba...gibi yemekleri seviyor. Hafta içinde okula giderken beslenme çantalarında genelde tost, hamur işi, ekmek arası şeyler olduğundan akşamları genelde yemek türünü seçiyoruz. Ama bugün işten ev geldiğimde o kadar yorgundum ki ve bir gün öncesinden yemek yapamadığım için kahvaltı yapmaya karar verdik. Deniz çok sevindi tabi bu duruma. Güneş'inde istediği olsun diye dün akşamdan yıkadığım pazıyı ve biberi kavurdum. Uzun uzun sohbet ederek çayla birlikte çok güzel bir akşam yemeği yemiş olduk.

Pazı kavurması için
- yaklaşık 1 kg pazı
- 1 büyük baş kuru soğan
- istenilen miktarda sıvıyağ
- tuz
- karabiber
- pul biber
- 5 adet yumurta
Kuru soğan ve pazı ince kıyılarak aynı anda tavaya konulur ve zeytinyağda iyice kavrulur. Tuzu biberleri eklenir yumurtalarda üzerine kırılarak tavanın kapağı kapatılarak kısık ateşte yumurtaların pişmesi sağlanır. Yanında yoğurtla birlikte servis yapılır.

Domates soslu biber için ben derin dondurucuya koyduğum çarliston biberlerden bir paket çıkardım. Biraz zeytinyağda kısık ateşte buzunun çözülerek kavrulmasını sağladım. Sonrada üzerine yaptığım domates konservesinden ve birer tatlı kaşığı kekik ve kimyon da ekleyerek biraz daha kavurdum. Aynı yazın yaptıklarımız gibi nefis olmuştu. Birkaç diş sarımsakda konulabilir.


6 yorum:

*Ra dedi ki...

Hesacığım merhabalar. Ispanaklısını annem yapardı oradan hatırlıyorum da pazı ile olanı hiç görmemiştim. Güzel olur aslında. Ben de bu şekilde deneyebilirim.
Domates soslu biber de kahvaltıda çok güzel oluyor gerçekten. Ben içerisine sarımsak da koyarım. Bazen sosis de.
Ellerine sağlık.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ne güzel sebzeler böyle
her renk var
sarı, yeşil, koyu yeşil, kırmızı
bir çin atasözü derki
bir yemekte ne kadar çok renk varsa o kadar lezzetlidir. Seninkiler çoook lezzetli gözüküyor
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık hesnacım ben bayılırım yumurtalı pazı kavyrmasına eminim seninkide çok güzel olmuştur sevgiyle kal damla

Adsız dedi ki...

Eline sağlık canım,çocuklar sebze sevemiyor nedense,pilav makara patates olsun başka birşey olmasın...

Adsız dedi ki...

slm,bu pazı kavurmasını annem yapardı ben çok severdim,ama unutmuşum,senin blogunda görünce birden ,bazan öğle vakitleri evdeysek, annemin çabucak yaptığı bu yemek geldi ve o günleri hatırladım,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

ikiside muhteşem...