Perşembe, Kasım 04, 2010

BAKLAVA YUFKASI İLE PEYNİRLİ BÖREK



Baklava yufkasını daha önce makarnalı börek olarak denemiştim. Bu defa üzerindeki tarife göre peynirli börek yaptım. Bu sonuçtan daha memnun kaldım.
Malzemeler
-21 adet baklava yufkası
-2 adet yumurta
-1 su bardağı süt
-1/2 su bardağından biraz az zeytinyağ
-beyaz peynir
Yumurta, süt ve yağ ile harç hazırlanır. Teflon fırın tepsisi hafif yağlanarak 2 yufka üst üste konulur. Araya hazırlanan harçtan sürülür. 7 yufka olacak şekilde her bir kat için aynı işlem yapılır. 7 kat olunca peynir üzerine yayılır. Kalan yufkalar içinde aynı işlem uygulanır. Üzerine susam ve çörek otu serpilerek fırın 175 dereceye ayarlanarak pişirilir.

9 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Merhaba ..
Börek nefis görünüyor,ellerine sağlık arkadaşım.Bu havalarda sıcacık bir çayla,hele ki dost sofrasında tadınmaz yenmez :)
Kalbi selamlarımla

Swotpisces dedi ki...

offf harika görünüyor, ben bir kere kıymalı yemiştim, o da harikaydı, elinize sağlık.

ufuk dedi ki...

Fotoğraflar o kadar güzel, tarifler o kadar açık ve net ki. Hemen yapasım geldi. Bloğunu çok beğendim arkadaşım. Tabi ki hemen izliyorum...Başarılar...

*Ra dedi ki...

Hesnacığım merhabalar.
Umarım iyisindir.
Ziyaretine geleyim dedim. :)
Baklava yufkası ile bir defa börek denedim ama normal yufkalarla yaptığım börek tadını alamadım. Tadsız geldi bana. Uyduruk yapmıştım gerçi. Senin yaptığın çok güzel görünüyor.
Sevgilerimle. :)

KlasFoto dedi ki...

yemeye kıyamazsın bunu,deniyeceğim :)

servis dedi ki...

Bloğunuzu ekibimizce çok beğeniyoruz. Sizide Rogar sayfamıza bekleriz.

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi
remtamutfak.net
Döner Makinası
çay kazanı
çay makinası
tost makinası
ızgara
endüstriyel mutfak
Tek Parça izle
Tek Parça izle
cerciko.com

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak Malzemeleri
Etsiz Çiğ Köfte Tarifi
Patatesli Börek Tarifi
Mercimek Köftesi Tarifi
Biber Dolması